Vi jobber hardt for å levere i år, men vær oppmerksom på at bestillingen din kan komme tidlig i 2025.

Hvordan kan vi hjelpe?

Takk for din interesse for VELUX og våre produkter. For kontakt informasjon og informasjon og svar på de mest vanlige spørsmål, se linker på venstre side eller i bunn på siden..

Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsavtalen inngås mellom deg og VELUX Norge AS.

Du må være over 18 år for å kunne plassere en ordre og inngå en avtale.

Vi behandler ordren uansett hvor du bor. Varer leveres til adressen du velger innenfor Norge.

Hvis vi skal kunne behandle ordren din, må du godta følgende når du plasserer ordren:

  • Vilkårene og betingelsene for salg og levering som angitt i VELUX NETTBUTIKK
  • Prisene som oppgitt i VELUX NETTBUTIKK
  • At vi registrerer personlige opplysninger om navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse til bruk ved ordrebehandlingen (personvernerklæring)
  • At avtalen blir inngått i henhold til gjeldende lover i Norge

 

Avtalen

Når vi mottar ordren din, vil vi sende deg en ordrebekreftelse via e-post. Det inngås en avtale når du mottar ordrebekreftelsen, og vi vil behandle ordren så snart som mulig. Du vil normalt motta de bestilte varene innen fjorten (14) dager.

Hvis du ikke mottar en ordrebekreftelse innen rimelig tid, må du gjerne kontakte oss direkte. Vi ønsker å behandle ordren din raskt, uten unødige forsinkelser, men vi kan ikke ta ansvar for forhold som skyldes problemer eller feil med den elektroniske kommunikasjonen (kjøpsloven).

Kjøpspris og betaling

Kjøpsprisen er den gjeldende prisen ifølge VELUX NETTBUTIKK på bestillingstidspunktet. Prisen på en bestilt artikkel, eventuelle gebyrer og totalsummen av kjøpet vil alltid vises i ordrebekreftelsen. Du kan betale med VISA, Maestro, Klarna eller Mastercard. Vi trekker beløpet fra din konto når varene sendes. Våre betalinger håndteres av vår betalingsleverandør Raiffeisen Bank International.

Du kan velge å betale med Klarna. Klarna vil gi deg spesifikke betalingsbetingelser.
Besøk Klarnas nettsider eller kontakt kundesupport hvis du ønsker mer informasjon eller har spørsmål angående betalingen din.

Erstatningsansvar

Vi vil bare være erstatningspliktige ved forsinkelser samt feil og mangler i samsvar med minstekravene i den nasjonale lovgivning (kjøpsloven).

Vårt erstatningsansvar overskrider ikke den totale (faktura)kostnaden for defekte eller forsinkede varer.

Vi har tatt alle mulige tekniske forholdsregler for at fargene på produktene skal vises så realistisk som mulig. Vi må imidlertid ta forbehold om mulige avvik mellom fargene som vises i VELUX NETTBUTIKK, og de virkelige fargene på produktene.

Endring i vilkår og betingelser

Vilkårene og betingelsene samt prisene som er oppgitt i VELUX NETTBUTIKK, gjelder for ditt kjøp. Vi forbeholder oss retten til å oppdatere vilkårene og betingelsene for salg og levering, inkludert våre priser.

Avbestillinger, returer og tilbakebetalinger

Du har rett til å returnere varene innen 14 dager etter levering. Melding om at du ønsker å returnere varene må gis innen 14 dager etter at varene ble levert. Varene må alltid returneres i uskadd tilstand og i intakt originalemballasje. Du kan selvsagt åpne originalemballasjen, men du må ikke skade eller kaste den helt eller delvis. Varen blir kreditert 100% når vi mottar varen. Du må selv betale returfrakten.

Når du returnerer varer, vennligst oppgi nummeret på ordrebekreftelsen og navn og adresse slik at vi kan undersøke ordren og behandle saken på best mulig måte og uten unødige forsinkelser (angrerettsloven).

Lovvalg og verneting

Avtaler som inngås via VELUX NETTBUTIKK, er underlagt norsk rett, og norske domstoler har full domsmyndighet over eventuelle tvister som oppstår i avtaler som er inngått via VELUX NETTBUTIKK.  Klageportal for nettbutikk